17 februari 2021 Inte bara kyrkböcker

Fredrik Mejster, Uppsala, ansvarar bland annat för släktforskningen i tv-programmet Allt för Sverige.
Visst hade det varit roligt att få veta mer om våra egna släktingars liv och lära känna dem på djupet! I det här föredraget kommer Fredrik att berätta om olika typer av arkiv – och hur man kan använda arkivmaterial just för att ”klä på” sina anor.

Kyrkböckerna är primärkällan, men det finns många andra källor som man inte alltid tänker på. Fredrik går igenom källmaterial som släktforskare har nytta av när man vill lära känna personerna bakom namnen och datumen.

Många nyttiga tips, arkiv och länkar utlovas!

Föredraget kostar 50 kr om man tillhör en av SkSF:s medlemsföreningar, annars 80 kr. Sista anmälningsdag är söndagen den 14 februari.

Max 300 deltagare. Anmälningsblankett och mer information hittar du på:  www.sgfm.se