Årsmöte

Träffpunkt Laurentiigatan och digitalt

Efter årsmötet berättar vår ordförande Claes Westrup berättar om Familjen Westrups roll i Lunds näringsliv under cirka 90 år. För att få rösta på årsmötet krävs att medlemsavgiften för 2024 är betald. Anmälan till årsmötet

Uppgradera din släktforskning

Träffpunkt Arkivgatan Arkivgatan 7 C, Lund

Tisdagen den 12 mars 2024 startar en fortsättningskurs i släktforskning. Kursen är till för dig som har grunden till ett släktträd och vill få fördjupad kunskap om personer, tid och miljö. Torsdagen den 29 februari klockan 14:00 håller kursledaren en gratis introduktion på Träffpunkt Arkivgatan. Kursen ges under sex tillfällen, tisdagar klockan 10-12.15 (totalt 18 […]

Månadsföredrag: Skånes Släktforskarförbund

Digitalt via Zoom

Ewa Runesdotter "Roddarmadammer och andra yrken från förr" Föredraget avslutas med en frågestund. Föredraget kostar 50 kronor för dig som är medlem i en av Skånes Släktforskarförbunds medlemsföreningar och för övriga 100 kronor. Anmälan sker på https://www.sksf.se/ senast 10 mars

Månadsföredrag: Skånes Släktforskarförbund

Digitalt via Zoom

Yvonne Soleus "Släktforska i Danmark" Föredraget avslutas med en frågestund. Föredraget kostar 50 kronor för dig som är medlem i en av Skånes Släktforskarförbunds medlemsföreningar och för övriga 100 kronor. Anmälan sker på https://www.sksf.se/ senast 14 april

Religioner i Lund – några historiska perspektiv

Träffpunkt Laurentiigatan och digitalt

Biskop em. Martin Lind talar om  Religioner i Lund – några historiska perspektiv. Martin Lind var biskop i Linköpings stift och i den Lutherska kyrkan i Storbritannien. Anmälan till mötet

Död eller bot och bättring? En historisk vandring i Lund.

Agneta Eriksson (Agnes i Lund): Död eller bot och bättring? En historisk vandring om läkekonst, friskvård och apoteket Svanen genom fem sekler i Lund. Vandringen utgår från hörnet Sandgatan-Paradisgatan och avslutas utanför apoteket Svanen. Anmälan till rundvandringen