Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Introduktion till grundkurs i släktforskning

5 september 2023 kl.14:00 - 15:00

I september startar en grundkurs i släktforskning i samarbete med Lunds släktforskarförening. Tisdagen den 5 september kl 14 håller kursledaren en gratis introduktion på Träffpunkt Arkivgatan.

Kursen ges under fem tillfällen på Arkivgatan med start 19 september, tisdagar kl 10-12.15 (totalt 18 undervisningstimmar om 45 min) samt ett studiebesök på Landsarkivet.

Kurskostnad 1000:- för medlemmar i Lunds släktforskarförening, för övriga 1200:-.

OBS! Det lönar sig att bli medlem. Den som anmäler sig efter 1 augusti betalar endast 90:- för medlemskap under resten av 2023. Anmälan görs på vår hemsida Bli medlem.

Kursdeltagare erbjuds även ett 13-veckors abonnemang på ArkivDigital för 395:-. Gör gärna en intresseanmälan samtidigt som du anmäler dig till kursen.

Det är en fördel om du har en egen bärbar dator att ta med, men det går lika bra med skrivblock och penna. Minst sex deltagare krävs för en kursstart.

Anmälan med namn, adress, telefon och epostadress direkt till kursledaren mykindgren@gmail.com senast tisdag 12 september.

Datum:
5 september 2023