Program Hösten 2020

Höstens träffar och föredrag kommer att genomföras som digitala möten i Zoom. Alla eventuella förändringar i programmet kommer vi att meddela både på föreningens hemsida och i nyhetsbrev via e-post till dem, som har anmält en e-postadress för nyhetsbrev till föreningen. Om du önskar få vårt nyhetsbrev eller har ändrat mailadress, så gör du det här.

Torsdagen den 15 oktober kl. 19:00 Digitalt medlemsmöte i Zoom. Introduktionsmöte för att föreningens medlemmar ska kunna bekanta sig med verktyget. Se artikeln Anslutning till våra digitala medlemsmöten. På detta möte kommer vi att gå igenom de vanligaste funktionerna i verktyget och det kommer finnas möjlighet att testa på dessa och ställa frågor.
Därefter kommer jag att hålla en PowerPoint-presentation om min ana, som tog sig namnet Westrup. Detta för att ni skall få en inblick i hur ett digitalt föredrag kan gestalta sig.
Då det i dagsläget är osäkert när vi kan återgå till fysiska träffar på Laurentiigatan uppmanar jag er att anmäla er till detta möte. Anmälan sker genom ett mail till info@lundsslaktforskarforening.se senast onsdagen den 14 oktober. Efter anmälan skickar vi ut ett mail med en länk, som ni använder för att ansluta till mötet.

Torsdagen den 12 november kl. 19.00 Digitalt medlemsmöte i Zoom Föredrag av Bo Nordenfors med rubriken Emigrantforska. Måste jag använda betaldatabaser? Finns det några genvägar? Tips och tricks för den vetgirige.
Anmälan sker genom ett mail till info@lundsslaktforskarforening.se senast onsdagen den 11 november. Efter anmälan skickar vi ut ett mail med en länk, som ni använder för att ansluta till mötet.

Lördagen den 14 november kl. 10:00 Digitalt program Arkivens dag med temat Svart på vitt. För information om programmet se Arkivcentrums hemsida: http://arkivcentrumsyd.se

Torsdagen den 3 december kl. 19.00 Digitalt medlemsmöte i Zoom Släktforskarkafé med Magnus Hellblom. DNA-inriktning
Anmälan sker genom ett mail till info@lundsslaktforskarforening.se senast onsdagen den 2 december. Efter anmälan skickar vi ut ett mail med en länk, som ni använder för att ansluta till mötet.

Välkomna
Claes Westrup